Volkswagen Passat I został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w lipcu 1972 roku[2]. Nazwa Passat pochodzi od nazwy wiatru morskiego, wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej – pasat. Pojazd zbudowany został na bazie płyty podłogowej zaprezentowanego w 1972 roku modelu Audi 80. Auto wyposażono w umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędzający przednią oś pojazdu. Za stylistykę pojazdu odpowiada włoski designer Giorgetto Giugiaro[2]. Podstawowa wersja pojazdu napędzana była zapożyczonym z modelu Audi 80 czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 l i mocy 55 KM. Bogatsze wersje napędzane były silnikami 1,5 i 75 KM oraz 85 KM[2]. W 1975 roku niemieccy inżynierowie zwiększyli pojemność skokową silnika 1,5 85 KM do 1,6 i zwiększyli moment obrotowy. W 1977 roku auto przeszło face lifting, a rok później do palety jednostek napędowych pojazdu wprowadzono silnik wysokoprężny 1.5 D o mocy 50 KM przejęty z Golfa I. W 1979 roku zaprezentowano Passata GLI z nowym silnikiem 1.6 wspomaganym wtryskiem paliwa.

Passat 1
Passat 1
Passat 2
Passat 2
Passat 3
Passat 3
Passat 4
Passat 4